Top 10.

Folk som kanner mig val vet att jag alskar godis och glass och vet oftast det mesta om det basta. 
Darfor tankte jag publicera en topplista over mina favoriter genom tiderna...Jag borjar med glassar!

10: 88:an

Denna glass gillar jag egentligen inte om det inte vore for krokantlagret. Men den ar ju harlig klassiker som maste finnas med!

9: Lollipop

En riktig 80-tals goding med tuggummi i pinnen. Fargglad och sliskig, I like.

8: Pop up, senare kand som Calippo.

En laskande godsak med erotiska anspel.

7: Glassbat, gjorde debut som Smuggler.

Ah vad jag gillade denna glass. Lite cool och haftig liksom. Tyvarr kunde sjalva skrovet, alltsa kexet, vara segt ibland och det gillar inte jag.

6: Lakritspuck

Bara ett ord: YUM!

5: Sandwich

Denna rackare ar ju verkligen en klassiker. Jag blev ypperligt fortjust i dennes syster med pepparkakssmak!

4: Nogger

Nu borjar vi narma oss toppen och Nogger ar ju en klassiker som aldrig kommer att ga ur tiden. Men please, mer Nougat for tusan!

3: Tip-Top

Egentligen tycker jag att denna glass ar ganska acklig, men pa en gott satt. Don't ask. Glada blev manga iallafall nar denna strut gjorde comeback.

2: Daimstrut.

Fy fan vad god. Som en maltid av socker.

And the winner is:

1:
Snack

Kolasas,  marsmallows, jordnotter och choklad. Ett vinnande koncept i mitt tycke!!! Introducerades 1986, man tackar for det, men var ar den nu GB?

image202

En hedersplats ger jag till Piggelin och Igloo. Grattis.

Kommentarer
Postat av: Neal

you talk about food a lot!

2007-12-05 @ 13:52:43
Postat av: Frida

Haha, you are right. Come midday and I'm starving..all I can do is dream/talk/write about food. Lunch at 2pm you see...

2007-12-05 @ 14:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0