Kina

Jag glomde att skriva om nat som Laura berattade for mig pa lunchen idag. Vi pratade om att resa till olika lander, eftersom hon ska till Sverige i helgen for forsta gangen.

Anyway, hon berattade om en resa hennes pojkvan gjorde till Kina for ett par ar sen. Hon sa att det var svart for honom att kommunicera med folk dar for det var inte sa manga som kunde engelska, eller sa kunde dom valdigt lite engelska. Sa nar han gick pa resturanger och skulle bestalla mat fick han peka pa menyn. Oftast hade dom bilder och ibland fick han bara chansa. En dag bestallde han nudelsoppa som han at med pinnar, nar han sticker ner pinnarna for att ta lite nudlar slingrar sig helt plotsligt en liten baby blackfisk sig runt pinnarna och haller sig fast! Uaack! Jag kan tanka mig att han blev forvanad. Haha.. Det var alltsa meningen att man skulle ata den levande!

Han at den inte dock..


Ex

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mmm, bläckfisk! yum yum

2007-11-09 @ 14:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0