Raw seafood.

God morgon.

Har ar det fruktansvart busvader idag, regn, regn, regn och annu mera regn. Nar jag gick hemifran sa var det fint sa jag tog inget paraply men det borjade regna ganska snart....jag var dyngsur nar jag kom fram! Usch!

Jag maste beratta om en hemsk upplevelse som jag och Johanna var med om igar. Vi hade bestamt att traffas for att ga ut och ata middag igar kvall. Vi mottes upp i Clapham Junction och bestamde oss for att prova pubmaten pa Slug & Lettuce. Sagt och gjort. Menyn var valdigt varierad och de hade manga smarriga ratter som jag hade kunnat tanka mig. Jag fick syn pa Fishpie vilket lat supergott for det hade salmon, haddock och king prawns i. Johanna valde samma. Vi bestallde och fick in maten tillsammans med farskt varmt brod. Yum. Jag hade tagit nagra tuggor nar jag sa till Johanna: Kolla pa den har laxbiten, den ar ju ra. Precis samtidigt plockade Johanna ut en gra raka ur munnen och en annan fran pajen. Det var alltsa ratt, okokt! FY FAN vad ackligt det var. Vi borjade genast att ma illa och skickade ut maten till koket. De verkade inte bry sig sa mycket om det men vi bad att fa prata med managern. Vi sa att detta var ju oacceptabelt och att vi kan bli riktigt sjuka av detta. Han verkade inte bry sig. Vi bad om pengarna tillbaks och en efteratt var som kompensation. Den var iallafall supergod men kvallen och var aptit var redan forstord...usch!

Never again...

Fx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0