Bacongratang.

Imorgon kommer min Tarzan och myser med mig. Da ska jag laga nat gott tankte jag. Jag ringde mamma for inspiration, det gick sadar. Vi kom iallafall fram till att jag ska gora en Bacongratang. Den brukar mamma gora och den blir alltid smarrig. Ganska onyttig men servera med en latt sallad sa ar det ok. Sen kanske man har tur och kan forbranna lite kalorier senare pa kvallen...Da behovs energi...hihi.

Kirstens bacongratang:

2 pkt bacon
1 gul lok
3 dl gradde
potatis

Stek lok och bacon. Skala potatis och dela i lite mindre bitar. Blanda ihop allt i en ugnsfast form. Hall over gradden. In i ugnen pa 200 grader i ca 30 min eller tills potatisen ar klar. Servera med en sallad pa spenatblad, rodlok, fetaost och minitomater.

Fx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0