Folk jag stor mig pa

Det ringer manga trevliga manniskor till receptionen. Men det ringer ocksa en hel del manniskor som ar otrevliga eller bara allmant irriterande. Jag stor mig pa folk som ringer till mig i receptionen och sager:

Personen: "Hi, can I speak to -------" 
Jag: "Ok, who's calling please?"
Personen: "He knows who I am".
Okej ska jag da ringa upp personen i fraga och saga "You know who's calling? Om personen inte ar synsk sa tvivlar jag pa det.

..eller amerikaner som ringer och ska vara trevliga:

Personen: "Hello, how are you today?"
Jag: "Ehh...good thanks, and you?"
Personen: "I'm fine thanks. Can I speak to --------".
Okej du bryr dig inte ett dugg om hur det ar med mig for du kanner inte mig och du har aldrig pratat med mig. Get over it.

..eller nar folk kommer in for att ga pa ett mote:

Personen: "Hi, I'm here for a meeting with...blabla" och sa hor jag inte riktigt med vem dom ska traffa och jag fragar igen: "Who are you here to see?"
Personen: "It's a big meeting in this building".
Okej men det hjalper ju. Da vet jag precis vem jag ska ringa. Not.


Ja det kanske inte later som nat man borde stora sig pa. Men nar olika manniskor ringer hela dagarna och fragar samma fragor sa blir det lite irriterande. Grejen ar val egentligen att dom flesta som kommer eller ringer hit inte fattar hur stort foretaget egentligen ar och tror att vi receptionen vet allt om alla och vad alla gor hela tiden.

Nu ska jag snart sluta for dagen. Ha en trevlig kvall.

Kram E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0