Frida...y...

Morning allihopa.

Fredagar ar alltid bra just for att det ar fredag. Idag ar vi dock halv styrka i receptionen vilket suger. Det kommer att bli en lang och jobbig dag. Darfor tycker jag synd om mig och trostade mig imorse med en almond/chocolate croissant! Javlar vad god!! It's my Friday treat!



Igar slutade jag klockan tva och det var verkligen val behovligt. Jag akte till Knightsbridge och kollade pa H&M, Office och Zara. Jag kopte vantar, en jeanskjol och ett skarp med nitar. Ska kanske lamna tillbaks kjolen...far se imorgon.
Jag tankte ta en shoppingtur pa Kensington High Street imorgon. Funderade pa att ga dit det kan nog ta ungefar 30 minuter sa det ar ok.  Jag vill kopa nya stovlar.

Igar kvall lagade jag Nachogratang till mig och Beth. Otroligt onyttigt men otroligt gott! Vi kom fram till att det nastan bara var fett rakt igenom...det ar val harligt nar man ska ga ner i vikt?
Gott var det iallafall.

Nachogratang:

En forpackning Philadelphia
Rodlok
Purjolok
400g Kottfars (vi korde med Quornfars)
3dl Creme Fraiche
Riven ost
1 Forpackning Tacokrydda
Nachos
2 Avocados

Bryn kottfarsen med Tacokryddan. Anvander du Quorn sa blanda i lite mjolk.
Blanda 2dl Creme Fraiche med Philadelphiaosten och bred ut det i en ugnssaker form.
Lagg pa farsen. Over det laggs strimlad purjolok och rodlok. Stall Nachos i och hall sedan over riven ost.
In i ugnen pa 200 grader i ca 8-10 minuter.
Jag serverade det med Nachotopping och guacamole. (och dietcoke)

Enkel Guacamole:

2 avocados
1dl creme fraiche (eller efter eget tycke)
Grill eller Tacokrydda

Blanda ihop allt och smaka av. Mums.

Nu borjar det bli busy har.

Kram F.

Kommentarer
Postat av: Neal

jag ar hungrig nu!

2007-09-28 @ 11:07:00
Postat av: frida

Maybe you two could come over one evening next week and I'll cook something for you?

2007-09-28 @ 11:09:08
Postat av: Neal

yeah that would be good! i still haven't been to yours yet!

2007-09-28 @ 12:38:07
Postat av: frida

Exactly.
Well, I'm seeing Elinor tomorrow so we can sort something out!

2007-09-28 @ 13:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0