Christmas came early...or late...

Nu sitter jag och jäser efter ett par dagar av mycket god mat och godis. Tyvärr kan jag inte lägga in bilder idag för jag måste tanka över alla på datorn och det orkar jag inte just nu. Fixar imorgon.

Landade ju på julaftonskvällen en timma försenade. Satt bredvid två piloter till min stora lycka eftersom det stundtals var ganska turbulent. Jag tror en del av min flygrädsla försvann där för de var mycket pedagogiska och snälla.
I bilen på vägen hem fick jag skinkmacka och kaffe som mamma hade med. Vi ska nämligen fira jul imorgon med allt vad det innebär så jag fick provsmaka skinkan lite iallafall på riktiga julafton.

Igår var vi ute på långpromenad i kylan och solen, det var -8 när jag vaknade. Härligt. Sen tränade jag på mammas motionscykel. Det kändes bra för resten av dagen tillbringade jag i soffan i pyjamas ätandes en massa gott.

Imorse kom brorsan och Pia precis då jag och mamma drog iväg till Marieberg för lite julklappsshopping. Hjälp vad mycket folk det var men vi fick allt vi skulle ha. Jag handlade inget till mig själv för det kändes lite stressigt, ska ju till Stockholm ett par dagar så det får bli mer då. Har däremot handlat "vintage" gratis i farsans garderob. Hittade en fantastiskt fin äkta gammal lusekofta som knappt var använd. Jättehärlig och förmodligen också väldigt dyr om man skulle köpa den nu.
Ikväll har jag varit ute och joggat och sen cyklat igen, följt av en massa mat förstås. Känns ju lite bättre om man gör sig förtjänt av den...

Imorgon ska vi alla upp tidigt och gå/jogga, sen ska vi åka en sväng till Hällefors, jag ska bland annat till Systembolaget och bunkra upp inför nyårsafton. I helgen ska jag även hinna med att träffa min kompis Henric som jag inte träffat på nästan tre år, jag ska träffa min gravida kompis Lina, klippa mig och gå på hockey. Fullt upp, precis som det ska vara på semestern...eller...?

Nu är jag lite spänd inför "julafton"...Kul ska det bli!

God Jul på er får man väl säga! :-)

Kram Frida.

Kommentarer
Postat av: Ellikaramelli

Vi var också på Marieberg idag en sväng för att köpa en present, fy fan vad folk det var. Vi handlade bara snabbt vad vi skulle ha och drog.

2008-12-26 @ 22:30:39
Postat av: Laine

Hej...

En liten dikt så här på fredagskvällen...



Vintern är här

Frida är där

Elinor är mindre smart

Ungefär som en omogen tomat

Frida känns mer rätt

Att skriva en dikt är lätt som en plätt

allt jag önska i jul

var att Frida hade det bra och kul

om Frida och jag igen ses

så hoppas jag att jag inte är hes

så att jag till Frida kan säga

en god kebab förlänger livet



2008-12-26 @ 23:13:39
Postat av: Ellebelle

Haha... fy fan Laine! Omogen tomat?

2008-12-26 @ 23:24:42
Postat av: Laine

Har du något bättre rim på mindre smart? Kanske inte är lätt som en plätt att skriva ett rim, eller hur? JAG FÖRSÖKER VÄL!!!!!!!!!!!!

2008-12-27 @ 10:57:18
Postat av: Frida

Åh, jag får tårar i ögonen...men jag fattar ändå inte riktigt poängen med dikten, var det en kärleksförklaring?...du kunde ju ha rimmat: Elinor är mindre smart, fast där skojade jag ju såklart".... :-)

Puss på dig.

2008-12-27 @ 18:03:46
Postat av: Laine

Frida... Du kom på ett ännu bättre rim bara sådär... Du är alla killars dröm och alla tjejers idol, en komplett tjej! Klart det var en in löve förklaring, 4ever!

2008-12-27 @ 19:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0