Kaffe på tapeten!

Ja ni, det här kan bli ett långt inlägg...ska försöka att fatta mig kort.

Helgen har varit toppen, full rulle non stop!

I Fredags hängde jag med Laura på en tillställning som väl egentligen gick ut på att hennes kille, Adam, hade sålt sitt gym till en annan kille och det var väl lite det som firades. Vi drack vin och åt en massa mat och spelade Wii. Om ni aldrig har testat så måste ni göra det, grymt roligt! Vi hade iallafall en mycket trevlig kväll.


1) Laura med Wii i bakgrunden. 2) Mupparna.

På Lördagen  juldekorerade jag min palm innan jag traskade till ett köpcentrum för att inhandla en julklapp till Laura eftersom hon ska åka till Australien på Torsdag och vara borta i en månad. Jag köpte ett linne och lite grejer som jag vet hon gillar och nån tidning hon kan läsa på flyget.


3) Pimp my palm! 4) Pressies.

På vägen hem gick jag in på Sainsbury's för att handla mat så jag skulle slippa det på Söndagen. På hemvägen, släpandes på mina kassar, blev jag stoppad av en överviktig, brattig kille i en Porsche. Det visade sig att han hade sett mig inne på affären och undrade om inte jag ville vara hans 'ansikte' för ett kaffe som han skulle introducera i England. Ytterst skeptisk undrade jag väl vad han snackade om, tyckte mest att det verkade som en dålig raggningsreplik. Vi snackade en liten stund och jag tänkte att han kan väl få mitt nummer, man vet ju aldrig, han kanske är seriös trots allt.
Han ringde senare på kvällen och vi snackade lite och bestämde att vi skulle ses på Söndag eftermiddag och diskutera mera. Han tog mig till Brinkley's  där vi drack champagne. Han var en ett gammalt fotbollsproffs från Belgien, ogift, rik och kraftigt överviktig. Han hade en sån stor mage att jag nästan trodde han skulle behöva en skottkärra att transportera den i...
För att göra en lång historia kort (sammanfattning med mina ord, han uttryckte det inte exakt så), men så ville han använda mig som modell för jag såg exakt ut som den modellen han brukade använda men som nu var gravid i nionde månaden med någon annan man, vilket tydligen inte var bra då hon var hans livs kärlek. Om jag tackade jag så kunde jag kanske även bli hans businesspartner och vem vet, det kanske blir ett familjeföretag i framtiden om vi gifter oss...ja...han mer eller mindre friande väl där och då. Jag satte champagnen i halsen, minst sagt. Helt sjukt alltså...

Behöver jag tillägga att jag tackade nej...?

Därav kaffereklamerna...oj vad vi skrattade...(rösta i inlägget nedan!)

Jaja...

Lördags kväll bjöd på middag och drinkar i Richmond med Laura. Vi hade verkligen jättetrevligt och var översociala med en massa rugbymän som uppvaktade oss flitigt. Trevligt att få lite uppmärksamhet...


5) In preparation.. 6) Laura hade varit hos frisören. Så fin så fin.

Igår var jag på långpromenad i solen med Johanna, sen träffade jag ju desperado himself och på kvällen var jag hos Elinor på adventsfika. Oj så skoj! Hennes granne sa idag (vi jobbar på samma jobb) att han hade hört mig skratta hela vägen ut...hoppsan...

Idag hade vi fått julgran på jobbet. Jag bad min kollega Janet att ta kort på mig och granen...hon lyckades sådär..
 
7) Tarzan och en halv gran. 8) Fin va?

Idag har jag tränat fotboll, det var som vanligt väldigt roligt. En kille som bara klagar på allt och alla hela tiden ramlade och slog i huvudet. Bad karma säger jag bara.

På Onsdag blir det fika hos mig. Ni hänger förstås med!

Kram

Frida x

Kommentarer
Postat av: cilla

men gu va bra! jag har hemstudier imorn... kollar om de går nå flyg så kommer jag på fika!!

2008-12-09 @ 17:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0