MÅL!!!

Sitter och nästan somnar här men måste vara vaken ett tag till då jag precis har målat naglarna röda och julfina inför julfesten med jobbet imorgon.

I Måndags hade vi sista träningen med fotbollsgänget innan jul och denna efterföljdes traditionsenligt av avslutningsdrinkar på puben. Detta slutade i ett mindre och ganska städat fylleslag i min lilla lya. Ett gäng hängde med hem till mig och jag var en ytterst professionell värdinna som bjöd mina gäster på gammal vodka, jordnötssmör och svenska julsånger. Kul hade vi iallafall och gästerna drog nog inte förrän vid fyra tiden, så vi var ett litet gäng zombies på jobbet igår!


1) Lucas, Max, Tarzan & Paul. 2) Lee, James, Jonathan & Adrian. Några i gänget, resten gissar jag hängde i baren när korten togs...

Kaffe och kakor höll mig vid liv under dagen. Det värsta var väl att vi hade match igår kväll också så det var bara att pallra sig iväg till planen igen efter jobbet. Väl där och uppvärmd kände jag mig helt ok. Tyvärr förlorade vi med 4-2 men spelade fin fotboll och jag gjorde vårt första mål. Kul.

Efter matchen gick jag raka vägen hem, städade upp efter kalaset  och duschade innan jag somnade ovaggad. Imorse kände jag mig som mig själv igen och har haft en bra dag. Tog ensnabb sväng på stan på lunchen för att inhandla julklapp till Elli.

Har haft Elinor över på "julfirande"...så värst mycket firande blev det inte. Vi åt färdiglasagne som vi värmde i ugnen, målade naglarna och trakasserade varandra, precis som vanligt alltså. Elinor gav mig vinglas och ett doftljus som luktade choklad. Tack för en trevlig kväll Elli!

Imorgon är det ju som sagt julfest med jobbet på Royal Festival Hall. Det ser jag verkligen fram emot! Självklart får ni rapport!

Kram så länge.

Frida x

Kommentarer
Postat av: Ellikaramelli

Eh..var det inte du som skulle mala naglarna och sen hoppa i sang utan att ga in pa internet?

2008-12-17 @ 23:13:52
Postat av: Frida

...ursäkta...? Hot och trakasserier...fy fan.

2008-12-17 @ 23:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0