Frisordisaster..

Tjena mittbena.

Igar var jag ledig fran jobbet och bestamde mig for en dag av pampering. Jag bokade in mig pa en studentsalong for Fransk Manikyr och tankte att inte kan val detta ga sa fel...Men dar hade jag fel... Hujedamig sa mina naglar sag ut efterat. Jag har ganska langa och fina naglar som jag tycker jag skoter ganska bra. Nar jag lamnade stallet sag mina naglar ut som om en trearing hade malat dom. Pa Fransk Manikyr malar man ju nagel tippen vit, men har malade damen en tunn tunn strang vitt langs ute pa nageln...snett och ojamnt och kladdigt, jag fragade om inte hela nageltippen ska tackas? Nej, sa hon...stammer det?...dessutom fick jag tillsagelse for bade det ena och det andra (ett nagelband var trasigt, att jag vagrade fila ner samtliga naglar for att en gatt av lite, att jag bitit pa naglarna, vilket jag ALDRIG i hela mitt liv har gjort). Ja jaklar vilken grej...jag skrattade for mig sjalv efterat. Nar jag sedan kom hem malade jag dom sjalv och nu ar dom fina igen...




DESSUTOM...nasta historia, bestamde jag mig for att sitta harmodell, dvs en gratis klippning av en klippstudent.  Herrejestanes vad jag var med om mycket pa en dag.. Mitt har ar typ axellangt och ehovde desperat en trimning, I ended up med page. Hursom, fint blev det till slut, efter 3 timmar och 20 minuter. Och inte var det tack vare den livradda darrande eleven som inte klippte nagot sjalv, forutom helt plotsligt en "chunk" av mitt sidohar...jag satte i halsen...Hans chef fick fixa allt sa jag fick ju till slut en bra klippning och harinpackning, men inte ens blasa haret ordentligt kunde han. Det var lite laskigt. Han sa att han "bara" jobbat dar i fem manader! Va?! sa jag...sa radd och osaker som han var kandes det mer som fem minuter. Alltsa, han DARRADE nar han skulle ta i mitt har...

Kvallen blev trevlig anda for Simon overraskade mig med med att halsa pa. Vi lagade omelett och hade det mysigt.

Imorse var lyckan anda gjord nar jag laste att Mans Zelmerlov ar singel igen...halleluja!

Kram F.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0