Middag?

Det ar alltid samma visa varje dag. Vad ska vi ata till middag? Jag och Neal mailar varandra varje dag med samma fraga. Fram och tillbaka. Vad ska vi ata? Jag vet inte. Vad vill du ata? Nat nyttigt. Jaha.. och sa vidare. Idag fick jag svaret: Pizza! Men vi skulle ju ata halosamt den har veckan. Helgen ocksa. Sa vi ju. Jag kan tanka mig att kompensera med att ata nat halvnyttigt. Inte super duper nyttigt men nat mellan det och onyttigt. Vi ar nog inte dom anda med det standiga "vad ska vi ata" problemet. Laura sa idag att hon och hennes pojkvan har samma konversation nastan varje dag. Man vill ju inte ata samma jamt.

Just nu "slumpar" jag recept pa Arla. Det lutar at ris-curry hallet.

E x

Kommentarer
Postat av: Annchen

Jag har samma problem, och det har nog de flesta. Det känns som man äter samma sak hela tiden. Därför tänkte jag tipsa om maträtter som är vanliga hos mig, men kanske kan vara tips för dig.



Idag åt jag t.ex. en sallad med quinoa, kyckling, och krutonger (samt sallad, gurka, tomat och lök) med dressing till.



Gör en slags chili. Stek köttfärs och ha i krossade tomater, linser, bönor av valfri sort (svarta, kidney osv), thai sweet chilli sauce (en av mina favoriter), majs... koka gärna bulgur och ha i, eller använd som vanlig köttfärssås. Använd fantasin, kanske lite riven morot?



Pasta, tonfisk, pesto, tomat. Enkelt och gott.



En egen sötsur sås kanske. Kyckling, krossade tomater, thai sweet chilli sauce, vitlök, ananas, och gärna lite grönsaker... morot, bambuskott, vattenkastanj.



Tacolasagne. Stek köttfärs med tacokrydda, och varva med mjuka tortillas, tacosås och cheesedip, och lägg ost och eventuellt lite krossade nachos på toppen, in i ugnen och servera sedan med gräddfil och sallad, kanske lite bönor? Det är gott (som tacos) men inte riktigt lika bökigt, och äter man det själv känns det inte lika jobbigt, tacos är ganska socialt och kräver nästan sällskap annars kan jag tycka.



Till sommaren kan man grilla, förra sommaren åt jag t.ex. marinerad fläskfilé och en pastasallad med fetaost, soltorkade tomater, majs och lite sallad och oljan osten låg i, och så några körsbärstomater till detta.



Hade tänkt tipsa om min mat-kategori på bloggen, men inser nu när jag tittar i den att den är ganska tom egentligen. Så jag struntar i det. :) Lycka till!

2008-05-26 @ 00:30:03
URL: http://naktergalning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0