Armageddon??

Ja ni, som Elinor skrivit nedan och som ni kan se på bilderna så har det snöat rejält i London inatt. Jag är tyvärr hemma sjuk idag med en förkylning som jag hade på känn skulle komma. Chefen var superstressad när jag ringde för ingen kunde komma till jobbet. ALLT i London har stannat...Inga bussar, inga tåg, nästan inga tunnelbanelinjer funkar, skolor har stängts tillika många arbetsplatser, till och med flygplatserna är stängda och man varnar folk från att köra bil och uppmanar istället folk att stanna hemma. Vad säger ni? Bra utrustad stad detta...haha. Jag har fått så många SMS under morgonen från kompisar och kollegor som inte kan komma till jobbet. Laura kommer inte iväg från Richmond, Johanna hade blivit hemskickad efter att ha kommit halvvägs och Adrian hade ingen möjlighet att ta sig in heller, han skulle gå ut och kasta snöboll sa han... bland många andra...hehe. Lite kul är det. Laura hade varit på affären imorse och sa att alla var på toppenhumör...tror jag det, en finfin anledning till att inte behöva gå till jobbet...man kan inte komma dit helt enkelt! :-)

Nedan är från BBC:
Heavy snow has fallen across large parts of England, disrupting travel and closing hundreds of schools.

 

South-east England has the worst snow it has seen for 18 years, causing all London buses to be pulled from service and the closure of Heathrow runways.

Road and rail travel was also badly hit by up to 6in (15cm) of snow.

The Met Office has issued an extreme weather warning for England, Wales and parts of eastern Scotland. More snow is forecast later and on Tuesday.

Ni blir uppdaterade under dagen, under tiden: Ha en bra dag!

Kram Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0