Pancake Day!

I Sverige är det Fettisdagen idag och här firar vi Shrove Tuesday, eller Pancake Day. Jag skulle hellre klämma i mig en semla än ett lass pannkakor, men men, pannkakor får duga, jag ska äta det till middag idag, med banan och jordnötssmör eller bara sylt. Jag ska ju hem till Sverige snart så jag får väl äta en semla då. Förresten mamma, om du läser detta så tänkte jag att vi skulle baka morotskaka när jag är hemma, vad säger du om det??


Morotskaka, Semla eller Pannkakor. Vilken skulle ni välja?

Jag var uppe och joggade imorse. Både igår på fotbollsträningen och idag på joggingen så hade jag shorts på mig. Gött. Det är ganska milt ute och man börjar ana våren här. Så härligt!

Nu sitter jag spänt och väntar på vad det är Kronprinsessan Victoria ska avslöja. Förlovning skulle jag gissa på. Vad roligt!! Men usch vad kallt det ser ut att vara hemma. Jag får ju plocka fram overallen tills jag ska hem...

Nej hörrni, nu ska jag ta tag i mitt liv.

Kram Frida






Kommentarer
Postat av: Cilla

Jag väljer morotskaka... eller typ bara själva kletet ovanpå kakan :)

2009-02-24 @ 13:32:26
Postat av: Lina

Eftersom jag typ förätit mig på semlor redan innan själva fettisdagen så väljer jag pannkakor. Med sylt o glass! Kram

2009-02-24 @ 15:45:45
Postat av: Mia

Tryckte en semla igår o Hugo ville inte ha sin, oj va tråkigt då har mamma en idag oxå!=) shorts låter underbart, här kör vi skoteroverall än, så förbered dig!! KRAM

2009-02-25 @ 09:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0