Snö och änglavakt!

Häromdagen grubblade Laura på det här med änglar och att alla människor har änglar som vakar över dom, utom elaka människor som inte har någon eller något som kan vaka över dom. Jag lyssnade med ena örat på hennes teorier...I Fredags hände dock något som fick mig att fundera. Jag och Johanna träffades för att att lösa världsproblemen över ett glas vin och hade jättetrevligt. Vi träffade ett gäng killar som vi pratade med, de var egentligen ganska trista men när Johanna åkte hem hängde jag med dom till nästa pub för jag var inte riktigt redo att avsluta kvällen. På puben stod vi alla i en klunga och snackade och jag ställde ner min väska precis bredvid oss och lade min jacka över. I nästa sekund när jag tittar tid var det inget där. Jag blev helt tom och visste inte riktigt vad jag skulle göra, skulle jag få panik eller bara börja gråta??? Jag tänkte att bryta ihop kan jag göra efter jag har pratat med personalen och vakterna. Killarna i gänget var jätte engagerade och hjälpte till men vi kunde tyvärr inte hitta den. Jag kände hur uppgiven jag blev och började funderade på vad jag skulle göra utan pengar, telefon och nycklar bland mycket annat i väskan då en av killarna ropar på mig. Han hade stått utanför och hållt koll tillsammans med en vakt och helt plötsligt hade dom sett en kille gå förbi med en jacka som var alldeles för liten och en handväska som inte såg ut att tillhöra honom. Till min stora glädje hade dom stoppat honom och ropat på mig och visst var det mina grejer! Killen var helt hög och fattade ingenting men hävdade att det var hans grejer...Jag fick iallafall tillbaks mina saker till slut och inget fattades...kan ni förstå lyckokänslorna jag kände just då??? Jag var inte alls sugen på att vara ute längre så jag åkte hem med väskan klistrad mot mig, jag ville nästan sova med den i sängen....

I Lördags åkte jag till Richmond och träffade Laura och Natalie på brunch. Jag måste ha glömt mitt jobb som bloggare för jag tog inga kort alls, inte i Fredags heller...så jag tog kort på mina produkter jag shoppade istället. Håll till godo.


Hårvård för mitt stackars torra hår, rakhyvlar, Clinique facial soap,
Dove moisturiser med lite fake tan i och ett radiance balm.

Igår kväll var jag bara hemma och slappade, anar en förkylning nånstans i kroppen.

Idag tog jag mig en joggingtur inan jag åkte till H&M för att köpa jeans, men hittade inga. Istället köpte jag en väska på Primark.

Hej indian...

I eftermiddags landade mamsen och pappsen på, ja jag minns fan inte, men var det Teneriffa? Nu får jag skämmas för jag vet egentligen...hoppsan...men varmare än i London var det iallafall och tro det eller ej gott folk, men snön häver ner och det är helt vitt ute...jag blir helt deprimerad och smörjer mig med ännu ett lager av brun utan sol...

Nu sitter jag här och häckar efter att ha städat halva eftermiddagen, jag väntar faktiskt besök och hoppas att min gäst har med sig choklad, för jag har hört att det ska hjälpa om man är förkyld och kall...

Förra veckan höll jag i min hälsomånad mycket bra med fotboll Måndag, 7km jogging Tisdag, Onsdag och Torsdag och 3km i Fredags. Jag hoppas verkligen inte att jag blir sjuk så jag inte kan träna...

Nu ska jag Skypa med Cilla en liten stund...

Kram vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0