Edinburgh - day 2

Idag ar blogg.se jatte segt sa det har tagit mig en evighet att ladda upp alla dessa bilder, sakert over en timma. Men vad gor jag inte for er vara kara lasare. Jag vet ju att ni har vantat med spanning pa fortsattningen av varan Edinburgh tripp. Eller hur? Ja har kommer den i alla fall:


1. Lordag morgon, letar efter nagonstans att ata frukost. 2. Cappuccino time. 3. Tjejerna at Full Scottish breakfast, vilket ar ungefar som English breakfast fast extra ar blodpuddingen och pölsan som inte finns pa den engelska tallriken. Sjalv at jag aggrora och toast. 4. Natalie, Laura och Lisa hugger in. 



5. Matta och belatna, let the sightseeing begin! 6. Natalie himlar lite med ogonen. 7. "Thihi...fnitter.." 8. Vi utanfor slottet.


9. Frida och tjejerna framfor slottet. 10. Utsikten darifran. 11. Frida = cool.


12. En romantisk bild pa mig. 13. Spelar haftig. 14. Tjejerna ocksa. 15. Gata.


16. Fried Marsbar, typiskt skotskt sa vi var tvugna att prova. Helt okej. 17. Traditionell skotte i kilt med sackpipa. 18&19. Vet inte riktigt vad dessa byggnader ar. Turist kort som jag tog bara for att jag tyckte det sag fint ut.


20. En luff....ehh Frida slappar hemma i lagenheten med ett glas vin efter en lang dag utav sightseeing. 21&22. Tjejerna fixar haret pa mig och Frida. Sen pa varandra. 23. Laura hade aven gjort Lisas sminkning. Sa fint! 24. Har gor hon Fridas smikning. En riktig tjej kvall! Sa mysigt!


25&26. Titta sa fina vi blev! 27&28. Pavag ut.

29. Vi borjade kvallen med en ghost tour som vi hade kopt biljetter till. Killen till hoger var var ledare och killarna till vanster fick vara med och leka soldater. Touren borjade vid en kyrka som sedan fortsate bort till en kyrkogard. 30. Laura plus nagra andra tjejer fick sen komma upp pa "scenen" och spela soldater som attackerade dom andra. Har haller dom i sin svard. 31. Pa kyrkogarden vagade jag inte ta sa manga bilder. Har ar en bild pa en port som ledaren (hehe) laste upp (hanglas) som vi sen fick ga in igenom. Dar inne skulle det tydligen finnas en massa spoken eller sjalar kvar, sa man kunde svimma eller bli skadad och alla mojliga grejer kunde handa folk berattade han. Sen fick vi ga in i en liten grotta/cell med liknande dorr. Dar inne berattade han en massa historier om folk som dott i Edinburgh och berattleser om deras poltergeists och sant dar annat laskigt. Sen helt plotsligt springer det in en kille utkladd till "death" och skrammer oss sa att alla skriker rakt ut. Buuuuu... 32. Vi provade att ta ett par kort for att se om vi fick med nagra spoken pa bilderna, men nej det fick vi inte.

33,34&35. Efterat gick vi till en bar. Har kor jag och Frida lite olika poser. 36. Laura fick en skrattattack och kunde inte sluta skratta. Ingen vet vad hon skrattade at.

E ♥

Kommentarer
Postat av: Cilla

Gu så finnt! o va snygga ni ä tjejer!!!

2009-01-27 @ 10:57:45
Postat av: plattrik

mm... lät gott med pölsa! host.......

hehe, märkte skotten att du tog kort eller din lilla paparazzi!

fina kort iaf :-)

2009-01-27 @ 20:24:59
Postat av: Zandra

Heeeej! Nu ar jag hemma i örebro igen, fy det kanns lite trist men det var kul att traffa familjen & martin. Thailand var helt underbart, dit maste du aka. jag har SHOPPAT sa att jag nastan inte fick med mig allt hem. hehe... nu har jag vant helt pa dygnet, och det kanns jatte konstigt att man inte kan ga ut i solen dar det ar 40 grader varmt, nu maste jag ta pa mig dunjackan=( hur ar det med er då? puss&kram

2009-01-28 @ 08:29:11
URL: http://intofashion.blogg.se/
Postat av: Laine

Hej

2009-01-28 @ 11:01:13
Postat av: mamsen

Vad roliga kort ni har tagit, värsta proffsen.

Det ser mysigt ut i Skottland.

Kramar

2009-01-28 @ 19:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0