I'm on tv

PUh.... vilken lang dag. Skont att den ar over. Jag har i alla fall fatt en hel del gjort den har veckan, vilket kanns bra. I helgen gjorde jag dock ingenting som jag skulle gora, sa jag har en del att jobba igen nu i veckan i stallet. Det blir alltid sa med helger!! Det ar sa svart att koncentrera sig da. Speciellt nar man ar trott och slo efter en utgang dagen efter....

Idag har jag och min seminargrupp spelat in en liten film. Vi ska snart ha en presentation som handlar om fisk, omega 3, dagens problem med fiskmarknaden (att den haller pa att ta slut och vad man kan gora at saken) och vad det finns for andra omega 3 alternativ om man inte ater fisk och om dessa kallor ar lika bra eller inte. Valdigt intressant i alla fall!! Tycker jag. Sa vi har gjort ett kort litet matlagningprogram "The omega 3 challenge" dar vi tillagar en halsosam maltid med fisk som innehaller mycket omega 3 och som har blivit fiskad pa ett miljovanligt satt, sen gor vi ocksa ett vegetariskt alternativ till fisk. Plus korta intervjuer med folk pa skolan om hur mycket fisk dom ater per vecka. Mycket roligt!!


Mitt team.


Vi gjorde ett recept av Jamie Oliver: ugnsbakad makrill med pesto, citron, olivolja och green beans (?). Det blev jattegott!! Dessutom valdigt nyttigt!

Efterat fick vi ga och lyssna pa en annan grupps seminarpresentation som handlade om overviktigabarn och reklam for onyttigmat pa tv riktade mot barn och ungdomar.  Eftersom det var ett seminar och inte bara en vanlig presentation sa var man tvungen att vara delaktig i en oppen diskussion pa slutet. Alla hade blivit tilldelade olika karaktarer, foretag eller organisationer innan som dom skulle representera under seminaret. Vi hade bland annat David Beckham med oss i publiken..hehe.. det var ratt kul med nat utover dom vanliga lektionerna. Jag representerade "Offcome" som regulerar vad som visas pa TV i England. Jag fick prata om vilka reklamer "vi" har forbjudit under barnprogramstimmarna (som tex McDonalds) och vad for slags reklamer vi skulle vilja infora osv.


The Omega 3 challenge. Coming soon near you!

Kommentarer
Postat av: patte

asså elinor. du skickade ju bara 2 videoklipp!

ett där killen säger "hej" å ett annat klipp på typ 4 sekunder när ni hackar nötter eller nåt. haha...

kanske behöver liiiite mer material :-P

2009-10-28 @ 18:35:28
Postat av: Elinor

Haha. Okej. Da kom inte dom andra klippen med. Jag far skicka 2 at gangen, det far val inte plats med mer.

2009-10-28 @ 18:45:06
Postat av: Mamsen

Fisken såg riktigt smaskig ut, det får du

gärna bjuda på när du kommer hem.

Ha det bra

Kramis från Kumla

2009-10-28 @ 19:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0