Sightseeing in NY

Vi gick och gick en massa i New York!! Vi promenerade runt halva Manhattan. Vi akte ju tunnelbana ocksa (som inte var speciellt frasch eller bra skyltad for den delen. Den var inte halften sa fin och bra som den vi har i London), men vi valde att ga ratt mycket eftersom man da ser mer av staden. Vi ville se sa mycket som mojligt. Jag tycker nog vi hann med det mesta. Om vi hade haft en extra dag hade vi nog gatt pa nagra museum som vi hade tankt ga till men som vi inte hann med och kanske lite mer shopping;) Annars hann vi med alla dom dar vanliga tursistsajterna som man maste se. Om man aker dit igen (vilket jag hoppas pa nangang i framtiden) kanske man kan gora lite mindre turistgrejer och prova pa lite annat.

Sa sammanfattningsvis var det mycket promenderande, men resan inneholl ocksa mycket atande! Vi ville ju prova pa allt som man ska ata nar man ar i NY. Som Pizza slices (med en massa grejer pa), hamburgare (dom hade jattegoda vegetariska), donuts, prezel (hann inte med det dock), club sanwitches och stacket pancakes..osv. Forhoppningsvis jamnade det ut sig lite grann med all fet mat vi at eftersom vi gick sa mycket ocksa.


1. Grand Central Station 2. Pa baten pavag ut for att kolla pa frihetsgudinnan 3. Sjalvaste gudinnan. 4. New York Stock Exchange.


5. Ground zero. 6. & 7. Central Park.


8. Brooklyn Bridge. 9. Har sitter lilla jag och trallar i Central Park.. tralalala...jag ar i NY!!! 10. Central P - igen. 11. Times Square.


12. Hooot dog.. 13. Mer Times Square. 14. Neals club sanwich. Ratt sa rejal macka pa spett!


14. Neal kollar in det grona vattnet i Central P. 15. Frukost. 16. Empire State Building by night. 17. Ute pa middag pa en jattefin och mysig resturang i The Meat District. Jag drack varldens godaste vin dar som jag ska forsoka ta reda pa vad det var for nat.

Nu sitter jag och vantar pa att resten av hushallet ska komma hem. Neal borde komma hem fran jobbet snart och tjejerna fran sitt jobbsokande. Zandra och F2 ska gora tacos till oss ikvall..mumsfillibabba!

Kommentarer
Postat av: pat

fantastiska bilder, men min fråga är... VAR ÄR COLAN FRÅN MCDONALDS???

2009-10-06 @ 20:20:07
Postat av: Ellebelle

Haha.. jag visste att du skulle fraga om det!! Vi kopte aldrig nan.. tror inte dom har kvar dom dar megastora langre sen dom gjorde 'supersize me' filmen.

2009-10-06 @ 21:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0