Champion of Kumla

Jaha da har man jobbat igen. Det kandes bra. Dagen gick ratt fort. Jag hann ocksa med att gora lite research pa jobbet infor min kommande jobbmassa pa fredag. NERVOS! Eh…hehehe….skrattar nervost… gaaaah. Okej. Det kommer alltsa en massa stora foretag till massan pa fredag som jag vill jobba for. Jag ska da ga dit och se fin och professionell ut och ha last pa en massa om foretagen och sen fraga smarta och intelligenta fragor och lamna mitt CV…. Tar-ett-djupt-andetag. Jag har darfor suttit och luslast rekryteringstips och guider och rad fran fd sokande osv idag. Ett av tipsen var att man inte skulle stalla dumma fragor som tex: 'vad sysslar ni med da?'. Hehehe. Med andra ord bor man lasa pa foretagen innan.


En sak jag har tankt pa ar att har i England ar det okej att prata om lon nar man letar jobb, medans i Sverige far man knappt namna det vid ansokningar eller intervjuer? Om man letar jobb har sa star det oftast redan pa annonsen vad lonen pa den positionen ar eller sa star det i alla fall mellan vilka summor man kan forvanta sig att lonen kommer ligga mellan. Ibland tipsen pa fragor man ska stalla under jobbmassan sa var 'vad ar lonen och hur mycket kan den hojas efter ett ar' med som en BRA fraga att stalla. Det ar val typ dodsstraff att fraga det pa en intervju i Sverige? Det var val det forsta man fick lara sig om att soka jobb hemma att aldrig fraga efter lonen pa en intervju?


Tankte avsluta det har inlagget med en idolbild pa…...moi:


Hahaha.

Det visste ni inte va? Att jag var Kumlas hogstadiemastare i luffarschack nar jag gick i sjuan!! Jag minns att jag tyckte den har artikeln var saaaa pinsam..hehe. Friditdsgarden hade klippt ut den och satt upp pa vaggen inne pa fritidsgarden sa alla kunde se den!! Det var ju inte direkt nagon som missade den.. 
Kumlas luffarschacksforening forsokte darefter fa med mig pa deras luffartraffar i typ 3 ar efterat…haha men jag ville inte komma. Ja herregud. Those were the days… nar jag var nord.


Kan detta vara en merit vart att namnas pa fredag tro?


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Mässan klarar du galant jag tror på dig.

"GO GIRL" kramar..........

2009-10-08 @ 09:06:48
Postat av: Sia

Haha! Det var därför du alltid slog mig i luffarschack under gymnasiet!! =D Har förresten kvar alla resultat någonstans... dags att rota fram och göra ett nytt reportage om?



Lycka till på mässan!

Puss & Kram

2009-10-08 @ 09:34:05
Postat av: Ellebelle

Alla resultat? Fran vara luffarschack matcher eller vad?

Puss

2009-10-08 @ 09:37:39
Postat av: frida

hahaha, 'nar jag VAR nord'? Du AR ju en nord an...randerna gar aldrig ur! :-)

x

2009-10-08 @ 10:43:47
Postat av: Ellebelle

Hm... man blir ju som man umgas!

2009-10-08 @ 11:03:01
URL: http://receptionen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0